Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/1016
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdemir, Metintr_TR
dc.contributor.authorArslan, Özlemtr_TR
dc.date.accessioned2019-10-17T06:53:17Z-
dc.date.available2019-10-17T06:53:17Z-
dc.date.issued2018-05-18-
dc.identifier.citationArslan, Ö. (2018). Enflasyon hedeflemesi ve şeffaflık: Türkiye örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1016-
dc.description.abstractŞeffaflık, para politikası hakkındaki gerekli tüm bilgilerin iktisadi ajanlara duyurulması olarak tanımlanabilir. Böylece kamuoyu ile politika yapıcısı arasındaki bilgi asimetrisi ortadan kaldırılarak politika etkinliği arttırılabilir. Yüksek enflasyon oranlarıyla mücadele yılları neticesinde enflasyon hedeflemesi stratejisine geçiş ve bekleyişlerin para politikasında giderek daha önemli hale gelmesi merkez bankalarının şeffaflık yönünde daha fazla adımlar atmasına neden olmuştur. Bu çalışmada, literatürde önemli yer tutan Geraats ve Eijffinger'ın şeffaflık endeksi kullanarak Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın şeffaflık düzeyi hesaplanmış ve farklı zaman ufkundaki tüketici fiyat endeksi bekleyişleri üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğu araştırılmıştır. Yaptığımız analizlerde kısa dönemdeki etki derecesi uzun döneme göre az olsa da Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın şeffaflığı hem kısa hem de uzun dönemde tüketici fiyat endeksi bekleyişleri üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractTransparency can be defined as the disclosure of all necessary information on monetary policy to economic agents. Thus, information asymmetry between the public and the policy maker can be removed and policy activity can be enhanced. The transition to the inflation targeting strategy as a result of the struggle with high inflation rates and expectancy of economic agents becoming important in the monetary policy has led central banks to take further steps towards transparency. In this study, using Geraats and Eijffinger's transparency index holds an important place in the literature calculated level of transparency of the Central Bank of the Republic of Turkey and investigated how to have an impact on the consumer price index expectations at different time horizon. In our analysis, transparency of the Central Bank of the Republic of Turkey was concluded to be effective in both the short and long-term expectations in the consumer price index.f Turkey was concluded to be effective in both the short and long-term expectations in the consumer price index.en_US
dc.format.extentIV, 92 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectŞeffaflıktr_TR
dc.subjectTüketici Fiyat Endeksi bekleyişleritr_TR
dc.subjectZaman serisi analizitr_TR
dc.subjectTransparencyen_US
dc.subjectConsumer Price Index expectationsen_US
dc.subjectTime series analysisen_US
dc.titleEnflasyon hedeflemesi ve şeffaflık: Türkiye örneği.tr_TR
dc.title.alternativeInflation targeting and transparency: The case of Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İktisat Anabilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
506847.pdf2.84 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons