Browsing by Author Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 56  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2021-02-12Academic locus of control: Voluntary English preparation program students of a Turkish universitySalı, Pınar; Kılıç, Ayça; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-08-19Analysing attitudes of middle school students towards the English languageSavaşkan, İlknur; Akyol, Burak; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2022-08-23An analysis of face-to-face education versus emergency-remote teaching: Readiness of ELT teacher traineesKaratepe, Çiğdem; Karakaya, Gözde; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-0417-9680
2019-09-06The analysis of global values in ELT coursebooks published by the Ministry of National Education for 2018-2019 academic yearsGürsoy, Esim; Özcan, Eda Nur; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-07-25An analysis of the factors that affect the PEC A1 EFL learners' English language self efficacy beliefsGenç, Zübeyde Sinem; Güzel, Ramazan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-06-11The attitudes of university students towards English and its effects on their academic achivement in English courses: The case of Bilecik Şeyh Edebali UniversityGenç, Zübeyde Sinem; Yılmazer, Merve; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-07-05Beliefs and practices of EFL instructors on oral corrective feedback and students' perceptionsYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Yiğit, Tansu; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2022-02-14A case study of English as a medium of instruction (EMI) at a foundation university in Turkey: Perceptions, challenges, and coping strategiesYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Demir, Aslıhan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-2303-7784
2020-05-08A comparative analysis of teachers' beliefs and practices on the assessment of 4th grade-efl students in Turkey, Italy and FinlandGenç, Zübeyde Sinem; Çalır, Nilay; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-09-13A comparative study on university students’ intercultural communicative competence at state and private universitiesYılmaz, Derya Döner; Wujiabudula, Aihemaituoheti; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-07-18Comparing three different techniques for English vocabulary learning and retentionUzun, Levent; Punar, Nermin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-06-12A comparison of three different vocabulary size tests for testing lexical competence in an Efl contextUzun, Levent; Balamur, Sezen Aksu; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-09-12Cooperating teachers’ awareness of their roles and their opinions about the effectıveness of inset on their supervisory skillsGürsoy, Esim; Tohumat, Ayla; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2022-09-09Der einsatz von wortbildung und wortbildungsübungen als ein motivationsfaktor zur förderung der wortschatzentwicklung von deutschlernenden auf dem A-1 niveauGüler, Gülten; Türkoğlu, Yaren; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-2217-0452
2022-09-19The effect of computer assisted foreign language learning via American sign language on vocabulary learning of individuals with hearing impairmentGürsoy, Esim; Pulat, Çağla Deniz; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0003-1208-7425
2020-06-26The effect of critical thinking embedded English course curriculum to the improvement of critical thinking skills of the 7th grade secondary school learnersGürsoy, Esim; Bağ, Hatice Kübra; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2020-03-02Effect of flipped instruction in grammar teaching in English as a foreign language class (EFL)Öztürk, İsmet; Yavuz, Dilah; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2018-07-27The effect of instrumental music and songs on vocabulary learning, reading comprehension and motivation in English as a foreign language: A quasi-experimental study with Turkish high school studentsYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Sevinç, Arzu; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-07-25The effect of listening to audiobooks on anxiety and development of listening and pronunciation skills of high school students learning English as a foreign languageSavaşkan, İlknur; Bulut, Ayhan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2022-05-18The effect of youtube on EFL learners in TurkeyUzun, Levent; Akar, Çilem Suna; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-5288-1925